کف پای شما، قلب دوم شماست؛ مراقب پاهای خود باشید...!

کفش نامناسب و کمر درد

shoestebishoestebi
302 بازدید
نامناسب و کمر درد

کفش نامناسب و کمر درد

آیا تابحال به این موضوع فکر کرده اید که چه عواملی موجب کمر درد و یا تشدید درد ناشی از دیسک کمرتان می گردد؟ ممکن است کفش های شما مقصر باشند!
اکثر افراد مبتلا به کمردرد به این نتیجه می رسند که حتماً ستون فقرات آنها مشکل دارد. اما کمردرد می‌تواند ناشی از یکسری مسائل باشد، از جمله اینکه چه چیزی روی پاهایتان می‌پوشید. پاها پایه بدن شما را تشکیل می دهند و نقش مهمی در کمک به حفظ تعادل در هنگام ایستادن، راه رفتن و دویدن دارند. زمانی که کفش‌های شما آن نوع حمایتی را که پای شما نیاز دارد را فراهم نمی‌کند، نتیجه آن می‌تواند کمردرد باشد.

در حالی که هر کفش نامناسبی می تواند باعث کمردرد شود، بدون شک کفش های پاشنه بلند میتوانند بزرگ ترین مقصر باشند. پاشنه‌ها – به خصوص آنهایی که بیش از 1.5 تا 2 اینچ دارند – باعث می‌شوند بدن شما حالتی غیرطبیعی به خود بگیرد، قفسه سینه‌تان را به جلو می‌برد و باعث می‌شود لگن شما به سمت جلو متمایل شود. در نتیجه، منحنی S طبیعی ستون فقرات از تراز خارج می شود و عضلات پشت شما تحت فشار قابل توجهی قرار می گیرند زیرا سعی می کنند بدن شما را ثابت نگه دارند. در برخی موارد، ستون فقرات شما می‌تواند «خارج» شود، حتی باعث ایجاد درد عصبی می‌شود که می‌تواند از پشت تا پا گسترش یابد.

اگر کفش پاشنه بلند می پوشید پس لازم است به چند مورد توجه کنید:

حذف کامل پاشنه ها می تواند به از بین بردن کمردرد مرتبط با کفش و همچنین ناراحتی هایی که در پاها و پاهای شما ایجاد می شود کمک کند. با این حال، برای بسیاری از زنان، ایده کنار گذاشتن کامل کفش‌های پاشنه‌دار دور از ذهن است. اگر احساس می کنید باید کفش پاشنه دار بپوشید، سعی کنید این نکات را دنبال کنید تا خطر کمردرد خود را به حداقل برسانید:

سعی کنید برای مدت طولانی کفش پاشنه دار نپوشید.
پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار را جایگزین پوشیدن کفش‌های تخت کنید تا به عضلات پشت و ساق پایتان در برابر فشارها و فشارهای اسکلتی- عضلانی که پاشنه‌ها وارد می‌کنند «مدت استراحت» بدهید.
کفش های پاشنه بلند با حداکثر ارتفاع دو اینچ را انتخاب کنید.
پاشنه های پا با انگشتان نوک تیز که می توانند پای شما را شلوغ کنند و فشار عضلانی روی پاها و پشت شما را چند برابر کنند.
عضلات ساق پا را قبل از پوشیدن کفش پاشنه دار و در صورت امکان در طول روز بکشید.
کفش پاشنه دار نمی پوشید اما همچنان کمردرد دارید؟ با مرکز میکروجراحی ستون فقرات به شماره 800-890-1964 تماس بگیرید تا مشاوره خود را امروز برنامه ریزی کنید!

 

کفش طبی مناسب دیسک کمر

بعضی از اوقات کفش طبی برای درمان کمر درد بیمارانی استفاده می شود که باعث به هم خوردن تعادل یا نقص در عملکرد پا هستند. ناگفته نماند مشکلاتی مانند مچ پا، کف پا به عدم تعادل شما و ناهم ترازی پایین کمر شما دامن می زند و در نتیجه کمر درد شما به مرور شروع می شود و کمر درد بعضی از اوقات باعث کم طاقتی شما می شود.

کفی طبی به طور سفارشی ساخته می شود و داخل کفش قرار میگیرد تا قدم هایی غیرعادی بیمار با هم تراز شدن مجدد ساختارهای مچ پا اصلاح شود.

قصد داریم در ادامه در مورد موارد مختلفی از جمله کفش طبی مخصوص کمردرد، علت کمر درد بعد از پیاده روی،کارهایی که برای دیسک کمرضرر دارد، کفش نامناسب چه عوارضی دارد؟ کفش نامناسب چه تاثیری برستون فقرات دارد؟ با ما همراه باشید

 

کفش طبی مخصوص کمر درد

چه کفش هایی باعث کمردرد می شوند؟

کفش هایی که شما در طول روز می پوشید خیلی مهم است چون تاثیر چشمگیری روی سلامت بدن شما دارد. حرکت کردن پا هنگام راه رفتن روش حرکت کردن بقیه بدن را نیز تعیین می کند.اگرچه فاصله بین کف پا تا کمر بسیار زیاد به نظر می رسد، اما این دوعضو ارتباط نزدیکی باهم دارند و مشکلات کف پا به کمر درد شما نیز دامن می زند به این قضیه توجه داشته باشید. پوشیدن کفش مناسب می تواند از بروز کمر درد جلوگیری کند، به این منظور اول باید مشخص کرد چه نوع کفش های باعث شروع کمردرد هستند؟

  • پاشنه بلند
  • کفش تخت
  • دمپایی

توضیحات به این صورت است که …

پاشنه بلند

یکی ازشایع ترین کفش ها، که باعث کمردرد می شود، کفش های پاشنه بلند است. هر کفشی که زاویه آن بیشتر از یک اینچ باشد، باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی در بدن شما می شود. کفش پاشنه بلند علاوه بر ستون فقرات، به زانو و کف پا آسیب جدی وارد میکند. پوشیدن این نوع کفش های باعث می شود پا عملکرد صحیحی نداشته باشد و وزن بدن رو به جلو به سمت برجستگی کف پا حرکت می کند. در نتیجه می توان گفت فشار زیادی به استخوان ها و مفاصل وارد می کند. ناگفته نماند کفش پاشنه بلند عضلات ساق پا را کوتاه و منقبض می کند و در نتیجه کار عضلات چهارسر و کشیدن و دراز کردن پا سخت تر می شود. به همین خاطر فشار خیلی زیادی به مفصل های زانو وارد می شود و کشکک زانو از هم ترازی غیرعادی خارج می شود. البته کشکک زانو تنها مفصلی نیست که در اثر پوشیدن کفش پاشنه بلند آسیب دیده باشد. این فشار شدید باعث می شود به مفصل های ران نیز آسیب وارد شود و تا جای که امکان دارد سعی کنید از پوشیدن کفش های پاشنه بلند خودداری کنید تا کمتر دچار کمردرد و آسیب در مفاصل زانو و … خود شوید.

کفش تخت

کفش های کاملا تحت از کف پا حمایت نمی کند و مانند کفش های پاشنه بلند کل بدن شما را درگیر می کند. پوشیدن این نوع کفش ها باعث منقبص شدن تاندون های آشیل و کشیدگی پلانتار فاسیا می شود همانطور که خوب می دانید پلانتار فاسیا  از قوس کف پا حمایت می کند. ناگفته نماند که سفت شدن تاندون ها باعث از بین رفتن گودی کف پای شما می شود و به پارگی یا کشیدگی شدید تاندون ها و رباط های پا شما دامن می زند. همانطور که می دانید صافی کف پا موجب می شود پای شما کاملا روی زمین قرار بگیرد و به زمین فشرده شود، اگر صافی کف پا درمان نشود، به مرور زمان باعث درد آتروز زانو می شود.

دمپایی و صندل غیرطبی

دمپایی از اون دسته پاپوش های نامناسبی است که باعث کمردرد می شود. برای اینکه دمپایی از پایتان خارج نشود، باید حتما انگشتان پا را جمع کنید وبه هم بچسبانید.

وقتی شما دمپایی می پوشید، کف پا با زمین تماس پیدا می کند.

زمانی که دمپایی می پوشید، گام های کوتاه تری بر می دارید که مانند حالت پوشیدن کفش تخت باعث چرخش رو به داخل مچ پا می شود.

 

علت کمردرد بعد از پیاده روی

کمر درد علت های متفاوتی دارد که عبارتنداز :

  • خستگی عضلاتی
  • اضافه وزن
  • هایپرلوردوز
  • قرار گیری در وضعیت بدنی نامناسب

توضیحات به این صورت است که …

خستگی عضلاتی

راه رفتن یا ایستادن طولانی مدت می تواند عضلات کمر و پاها را خسته کرده یا فشار قرار دهد که این باعث بروز درد و ناراحتی در ناحیه کمر و پاها می شود. این درد در ناحیه کمر معمولا با نشستن یا دراز کشیدن جهت استراحت دادن به کمر تا حدودی بهتر می شود. افرادی که اضافه وزن دارند بیشتر در معرض بروز خستگی عضلانی هستند که در هنگام ایستادن یا پیاده روی طولانی در آنها رخ می دهد.

اضافه وزن

هر یک کیلوگرم وزن، به اندازه چهار کیلوگرم، فشار اضافی به مفاصل شما وارد می کند. این تحمیل فشار، شامل مفصل فاست که در بین مهره ها قرار دارند، نیز می شود. این مفاصل همان مفاصلی است که به کمر شما این امکان را می دهند که به سمت پایین خم شوید.

هایپرلوردوز

هایپرلوردوز، انحنای بیش از حد ستون فقرات کمر به سمت داخل است که موجب برجسته شدن و بیرون زدن شکم می شود.هایپرلوردوز بعضی از اوقات می تواند منجر به درد و ناراحتی در قسمت کمر شود و ممکن است روی حرکت کردن و راه رفتن فرد نیز تاثیر می گذارد یا با ایستادن طولانی مدت حتی بدتر شود.

قرار گیری در وضعیت بدنی نامناسب

داشتن وضعیت بدنی نامناسب، اگر برای چند روز باشد، به کمر و ستون فقرات شما آسیبی نمیزند. اگر این وضعیت چندین سال طول بکشد، بر آناتومی ستون فقرات تاثیر می گذارد و دیسک ها، مفاصل، ماهیچه ها، رباط ها، رگ های خونی فشار بیشتر تحمل می کند.

 

کفش نامناسب چه تاثیری بر ستون فقرات دارد؟

خیلی از افراد کفش را با کمردرد مرتبط نمی دانند، اما در حقیقت، این دو می توان ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. کفش هایی که مناسب نیستند، یا پاشنه خیلی بلندی دارند، روی راه رفتن شما تاثیر می گذارد و می تواند به مفاصل و کمر شما آسیب بزند.

پوشیدن کفش هایی که برای سلامتی کمر مناسب نیستند، باعث سفت شدن بیش از حد عضله کمر می شوند و منجر به وضعیت بد بدن شما می شود.

رابطه کفش نامناسب  و کمر درد

کفش نامناسب حتی می تواند باعث فشرده سازی دیسک و درد در زانو می شود که با گذشت زمان آرتروز را تشدید می کند. پس بهتر است برای اینکه مشکل دیسک کمر نداشته باشید از کفش طبی مناسب استفاده کنید.

کفش نامناسب و کمردرد-کفشطبی

کارهایی که برای دیسک کمر ضرر دارد؟

روش های مختلفی برای درمان دیسک کمر وجود دارد. اگر از هر روشی برای درمان دیسک استفاده می کنید باید مرایت هایی مورد توجه قرار دهید و از انجام دادن بعضی از کارها و فعالیت ها خودداری کنید.

برای اینکه نتیجه بهتر دریافت کنید باید نکات زیر را در نظر بگیرید :

حرکات چرخشی فشار زیادی روی دیسک کمر شما وارد می کند، و باعث ایجاد درد در ناحیه آسیب دیده شما می شود. از انجام دادن این حرکات خوددداری کنید تا زودتر سلامتی خود را به دست آوردید.

اگر دچار دیسک کمر هستید، از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.بعضی از اوقات حتی بلند کردن یک کودک نیز برای شما خطرناک است و فشار زیادی به کمر شما وارد می کند و دیسک کمر شما را تشدید می کند.

دقت داشته باشید به هیچ عنوان باشگاه های ورزشی نروید و از انجام فعالیت های ورزشی خودداری کنید. ورزش های مانند فوتبال، دویدن، بستکبال، حرکت ایروبیک از جمله حرکاتی هستند که فشار زیادی را بر روی ستون فقرات و دیسک کمر وارد می کنند.

 

کفش نامناسب چه عوارضی دارد؟

 پوشیدن کفش نامناسب چندین عوارض دارد تا در ادامه در مورد آنها صحبت میکنیم :

  • کفش نامناسب و کجی شست پا
  • درد پاشنه
  • بدشکل شدن انگشتان پا
  • پینه، میخچه و تاول
  • فرورفتن ناخن در گوشت
  • مچ پا متورم

 

کفش نامناسب و کجی شست پا

انگشت شست پای بعضی ازافراد دارای برجستگی می باشد. به این برجستگی بونیون گفته می شود. افرادی که این مشکل دارند اگر کفش تنگ بپوشند، چون شست پا به طرف خارج و انگشتان دیگر انحراف پیدا می کند و احتمال برجسته شدن بونیون و درد آن و کجی شست پا هالوکس والگوس گفته می شود و اگر این برجستگی بیشتر شود ممکن است منجر به عمل جراحی شود.

درد پاشنه ناشی از پوشیدن کفش غیر استاندارد

در پا و مچ پا، 26 استخوان وجود دارد که استخوان پاشنه پا بزرگترین آنها است.درد پاشنه پا یا در خلف یا درسطح کف پایی آن می باشد و باید این را بدانیم بیشترین چیزی که باعث این درد می شود، پوشیدن کفش تنگ است. پس سعی کنید اصلا به هیچ وج کفش تنگ نپوشید.

بدشکل شدن انگشتان پا

انگشت چکشی نوعی از خارج شدن از شکل طبیعی انگشتان پا است، که این مشکل بیشتر در اثر پوشیدن کفش تنگ به وجود می آید که باعث خم شدن مفاصل انگشتان پا و بد شکل شدن آن‌ها می شود.

افرادی که بیماری دیابت دارند بیشتر در معرض این مشکل می‌باشند. در بچه‌ها باید بیشترمواظب بود که به طور مرتب کفش جدید برای آن‌ها خریداری کنید، به دلیل اینکه پای آن‌ها رشد می‌کند و کفش تنگ باعث کج شدن انگشتان آن‌ها در سنین بالاترمی‌شود.

پینه، میخچه و تاول

پوشیدن کفش نامناسب و تنگ باعث ایجاد پینه، میخچه و تاول می شود. اگر شما فردی هستید که کفش تنگ می پوشید باگذشت زمان بدن شما بافتی به شکل تاول که محتوی آن مایع است، سعی درحفاظت قسمت های برجسته پا می کنند. گاهی پوست برای حفظ پوست خود برابر کفش تنگ ایجاد پوست سختی را در محل تحریک می کند که به آن میخچه میگویند و گاهی اوقات نیز پینه ایجاد می شود.

فرورفتن ناخن در گوشت

فرو رفتن ناخن  پا در پوست کنار انگشت حتی با پوشیدن جوراب تنگ هم ممکن است به وجود بیاید که معمولا شست پا گرفتار می‌شود. ناخن به مرور زمان داخل پوست کنارش رشد می‌کند و باعث درد و بعضی از اوقات عفونت می‌شود. پس از پوشیدن کفش تنگ خودداری کنید چون به شدت به پاهای شما آسیب می زند.

مچ پای متورم

پوشیدن کفش تنگ باعث می‌شود که پای شما فشرده شود و مایع به طرف مچ پا بیاید و مچ پای متورم و دردناک داشته باشید یا اگر مچ پای شما متورم و دردناک باشد، بدترمی شود.

نامناسب و کمر درد کفشطبی

برای اکثر مردم، تابستان زمان افزایش فعالیت بدنی است و این به معنای فشار اضافی بر روی کمر است. از نشستن روی صندلی‌های سخت استادیوم ورزشی گرفته تا ایستادن در صف‌های طولانی در پارک‌های تفریحی گرفته تا سفرهای طولانی مدت و موارد دیگر، کمر و ستون فقرات شما می‌توانند تحت فشار دائمی قرار بگیرند و بر احساس شما تأثیر بگذارند و تهدیدی برای کاهش لذت بردن شما از ورزش‌ها باشند. فصل.

با انجام چند تمرین کششی مانند چرخاندن گردن در حالی که در صف هستید، تأثیرات استخوان‌ساز ترن هوایی و سایر تفریحات را کاهش دهید.
مایعات زیادی بنوشید تا دیسک‌های بین مهره‌های شما به خوبی هیدراته شوند تا بتوانند بالشتک مناسبی برای تکان‌ها و برآمدگی‌هایی که می‌توانند همراه با فعالیت‌های سنگین باشند، فراهم کنند.
یک بالشتک بادی همراه داشته باشید که برای حمایت از کمر شما هنگام نشستن روی صندلی‌های استادیوم یا سواری طولانی طراحی شده است.
برای بهبود گردش خون و جلوگیری از گرفتگی یا سفت شدن ماهیچه ها، اغلب هنگام رانندگی یا پرواز در مسافت های طولانی، حرکات کششی انجام دهید.
مطمئن شوید که پشت و گردن شما هنگام خواب در یک تخت متفاوت – و به ویژه هنگامی که روی یک سطح سخت یا تشک خواب کمپ می کنید، به خوبی حمایت می شود.
از تابستان به عنوان فرصتی برای تقویت کمر خود با شنا و دوچرخه سواری تا جایی که می توانید استفاده کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله به طورکلی در مورد کفش طبی مناسب برای دیسک کمر صحبت کردیم، افرادی که از بیماری های مانند دیابت رنج می برند واذیت می شود کمک خیلی زیادی می تواند کند. پوشیدن کفش نامناسب برای دیسک کمر ضررهایی دارد که در مورد هرکدام از آنها به صورت کامل در قسمت بالا صحبت کرده ایم. پوشیدن کفش نامناسب و تنگ باعث ایجاد میخچه و تاول و هم چنین باعث فرورفتن ناخن در انگشت پا می شود و شما را اذیت می کند.کفش هایی که شما در طول روز می پوشید، خیلی مهم است پس سعی کنید اگرفردی هستید که بیشتر روزدربیرون سپری می کنید وبه خاطر کارتان مجبورید سرپا بایستید، از کفش طبی مناسب استفاده کنید تا دچار دیسک کمر نشوید.

دسته بندی کفش طبی مجله سلامتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پاسخگوی شما هستیم!
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت